مقالات آموزشی کامپیوتر و اینترنت
تبليغات

تبليغات


رز اس ام اس | مجموعه پيامك هاي طبقه بندي شده
اوکسين ادز معتبرترين و بزرگترين سيستم کسب درآمد وبمسترها

درباره ما

به سایت مقالات آموزشی کامپیوتر و اینترنت خوش آمدید

مترجم وبلاگ

آمار وبلاگ

آمار وبلاگ  

بازديد امروز : 7
بازديد ديروز : 0
بازديد هفته : 7
بازديد ماه : 101
بازديد کل : 136763
تعداد مطالب : 104
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاين : 1


 

فال حافظ و سخن روز








فال حافظ شيرازي
اي حافظ شيرازي! تو محرم هر رازي! تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم مي دهم که هر چه صلاح و مصلحت مي بيني برايم آشکار و آرزوي مرا برآورده سازي

فال حافظ
فال حافظ با معني و تفسير

آخرين مطالب

» اولین گوشی چهار هسته ای جهان، پدیده HTC
» تسخير افق با دوربين ديجيتال بنكيو مدل EI465
» روش هایی برای امنیت بیشتر، یافتن اپلیکیشن های مطمئن و اجتناب از ویروس ها در اندروید - قسمت اول
» نکات کلیدی برای خرید لپ تاپ
» کارت گرافیک های اسوس همراه با بازی روز دنیا DirectCu II با Batman
» اوراکل NoSQL خود را وارد بازار کرد
» آشنایی با دوربین HP S300
» اولین مانیتور ۳D دنیا با پشتیبانی از nVidia 3D VISION 2
» Droid Razr باریک ترین گوشی هوشمند جهان محصول موتورولا
» بررسی فناوری عینکهای سه بعدی
» گوگل ظاهر سرویس Gmail را تغییر می دهد
» آموزش تغییر رمز عبور ویندوز 7 و ویستا بدون دسترسی به رمزعبور قبلی
» بررسی درایو فلش ADATA Nobility S805
» معرفی گوشی هوشمند ال جی Optimus 3D
» بررسی گوشی W8 سونی اریکسون
» این مدیا پلیر را در جیب خود بگذارید
» مشخصات کنسول Wii 2 به صورت غیررسمی اعلام شد
» برترین نرم افزارهای امنیتی برای ویندوز ۷ معرفی شدند
» Screenfly یه سایت عالی برای تست قالب وبلاگ/سایت در رزولیشن های مختلف
» معرفی بهترین DVD درایوهای اکسترنال بازار

منوي اصلي

ديکشنري آنلاين

معرفي سايت به دوستان

 
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:


Powered by ParsTools

لينک دوستان

دوست یابی در شهر خود
تبادل لینک هوشمند و سریع با تمام سایت و وبلاگ ها
الکتروتکنیک و الکترونیک
عکس های 18+
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مقالات کامپیوتر و اینترنت و آدرس paria-article.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بانک عکس و گرافيک
سريال هاي نود 32
قالب وبلاگ
پارس تولز
عکس - عکس قالب بلاگفا

نويسندگان

خوش آمديد
"موضوع: "<-PostCategory-> | نويسنده: M.GH

ننگاهی دیگر به جوهر و کاغذ الکترونیک

امروزه با پیشرفت چشمگیر فناوری هنوز کاغذ جایگاه خود را بین ابزارهای ارتباطی حفظ کرده است. کاغذ اولین بار در چین سال ۱۰۵ بعد از میلاد تولید شد و هنوز با وجود مانیتور‌های LCD، LED و Plasma با همان کارایی ساده همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تقریبا به مدت ۲۰۰۰ سال، نوشتن با جوهر روی کاغذ تنها راه نشان دادن یک نوشته یا تصویر بود و هنوز از نظر قیمت و قابل حمل بودن، بهتر از فناوری‌های رایانه‌ای است و به منبع انرژی خارجی هم نیازی ندارد. تنها مشکل آن، ‌این است که یک بار می‌شود روی آن نوشت و اگر بخواهیم تعداد زیادی کتاب جا به‌جا کنیم، حمل آنها بسیار سخت است. فناوری جوهر الکترونیک راه‌حل مناسبی برای‌این مسأله است.



در نگاهی گذرا، جوهر الکترونیک شبیه جوهر عادی به نظر می‌رسد؛ اما با دقت در ماهیت آن، می‌توان به تفاوت‌های آن پی برد. جوهر الکترونیک در شرکت‌های مختلفی تولید می‌شود و با وجود تفاوت محصولات آنها، ۳ ویژگی بین آنها مشترک است که باعث می‌شود جوهر تحت فرمان شما باشد: وجود میلیون‌ها میکروکپسول کوچک، جوهر یا روغنی که میکروکپسول را پر می‌کند و رنگدانه‌های باردار که در کپسول شناورند.

جوهر الکترونیک می‌تواند مانند جوهر معمولی روی اجسام چاپ شود. برای مثال در یک کتابخوان الکترونیک صفحه از یک پلاستیک بسیار نازک ساخته شده است. جوهر همه صفحه را در بر می‌گیرد که در سلول‌های مجزا قرار گرفته‌اند (مانند خانه‌های کاغذ شطرنجی یا پیکسل‌های صفحه نمایش رایانه‌تان) و هر سلول به یک قطعه الکترونیک که درون پلاستیک قرار گرفته، متصل است.‌ این قطعات الکترونیک با‌ایجاد بار مثبت یا منفی، تصویر دلخواه را در صفحه به وجود می‌آورند.

میکروکپسول‌ها بسیار ریز هستند و قطر آنها ۱۰۰میکرون است و می‌توان تقریبا صد هزار میکروکپسول را در یک‌اینچ مربع کاغذ جای داد. در هر میکروکپسول صدها رنگدانه وجود دارد. با به کار بردن رنگدانه‌ها با رنگ‌های متفاوت می‌توان صفحه‌های رنگی نیز تولید کرد.

با اعمال بار مثبت یا منفی به میکروکپسول‌ها، رنگدانه‌ها یا به طرف بالا می‌روند یا به طرف پایین کشیده می‌شوند. وقتی به سمت بالای کپسول بروند، رنگ سفید مشاهده می‌شود و وقتی به پایین کشیده شوند، بیننده فقط رنگ مشکی جوهر را می‌بیند. به‌این وسیله الگوهای سیاه و سفید به وجود می‌آیند که کلمه‌ها و تصاویر را تشکیل می‌دهند. ‌این مکانیسم استفاده شده در جوهر الکترونیک شرکت E Ink است.

شرکت Xerox از روش دیگری استفاده می‌کند که به آن کاغذ الکترونیک می‌گوید که اولین بار در دهه ۷۰ به وجود آمد. در‌ این روش به جای استفاده از رنگدانه‌های شناور در جوهر تیره، از توپ‌های میکروسکوپی استفاده می‌شود که یک طرف آن، مشکی و طرف دیگر آن، سفید است. همانند جوهر الکترونیک،‌ این توپ‌ها با اعمال بار الکتریکی رفتار مناسب را نشان می‌دهند که با چرخش توپ، الگو‌های سیاه و سفید را برای نمایش تصویر تولید می‌کنند. در ‌این روش برای تولید کتابخوان‌های الکترونیک، Xerox از صفحه‌های پلاستیک بهره می‌برد و توپ‌ها را در مایعی روغنی در صفحه شناور می‌کند.

یکی از مشکلات استفاده از جوهر الکترونیک در کتابخوان‌ها، سیم‌کشی صفحه است که با توجه به ضخامت کم صفحه کار بسیار سختی است. در‌این زمینه E Ink با بستن قرار دادی با شرکت Lucent Technologies گام بزرگی برداشته است که به E Ink اجازه می‌دهد از ترانزیستور‌های پلاستیکی ساخت Lucent استفاده کند.‌ این ترانزیستورهای کوچک روی صفحه چاپ می‌شود و می‌تواند بار الکتریکی لازم را برای تغییر رنگ سلول‌ها تولید کند.

هدف اصلی فناوری جوهر الکترونیک، تولید کتابخوان‌هایی است که کاربر با خواندن آن حس کند یک کتاب معمولی را می‌خواند و درست مانند یک کاغذ به نظر بیاید. با‌این کتابخوان‌ها شما می‌توانید ده‌ها هزار کتاب را همراه خود جا به‌جا کنید، از مزیت‌های کاغذ بهره‌مند شوید و هم مشکلاتی مانند وزن زیاد را فراموش کنید.

میکروکپسول‌ها بسیار ریز هستند

و قطر آنها ۱۰۰میکرون است و می‌توان تقریبا صد هزار میکروکپسول را در یک‌اینچ مربع کاغذ جای داد. این قطعات الکترونیک با‌ایجاد بار مثبت یا منفی، تصویر دلخواه را در صفحه به‌وجود می‌آورند

همان‌طور که‌این دستگاه‌ها می‌توانند روش کتابخوانی را تغییر دهند، می‌توانند روش خواندن روزنامه را تحت تأثیر خود قرار دهند. به جای خریدن روزنامه تنها با فشار یک دکمه می‌توانید روزنامه را در کتابخوان خود مشاهده کنید.‌ این تغییرات می‌تواند بر صنعت روزنامه و کتاب تأثیربگذارد. البته خواندن روزنامه کاغذی ممکن است حس بهتری داشته باشد، اما نباید مزایای استفاده از کتابخوان را فراموش کنیم. برای مثال می‌توانیم در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کنیم و از دردسر نگهداری روزنامه باطله رها شویم.

علاوه بر تولید کتاب‌ها و روزنامه‌های دیجیتال، E Ink صفحه‌هایی برای گوشی‌های همراه، پیجر‌ها و حتی ساعت‌ها نیز تولید می‌کند. ‌این شرکت با شرکت موتورولا نیز قرارداد همکاری بسته است. صفحه‌های جوهر الکترونیک نسبت به صفحه نمایش‌های دیگر کم‌مصرف، منعطف و خواناتر است.

E Ink اولین محصول خود را که از جوهر الکترونیک استفاده می‌کرد، سال ۱۹۹۰ به نمایش گذاشت. ‌این محصول که صفحه نمایش بزرگی بود و Immedia نام داشت، تنها ۱/۰ وات مصرف می‌کرد؛ یعنی با انرژی که می‌توان یک لامپ ۱۰۰ وات را روشن نگه داشت، می‌توان از ۱۰۰۰ صفحه Immedia استفاده کرد. به گزارش E Ink استفاده از جوهر الکترونیک در دستگاه‌های الکترونیک به جای LCD، ۵۰ تا ۱۰۰ برابر مصرف انرژی آنها را کمتر می‌کند؛ چراکه ‌این فناوری تنها زمانی که می‌خواهد صفحه خود را عوض کند، از برق بهره می‌گیرد. به همین دلیل یک کتابخوان الکترونیک می‌تواند یک صفحه کتاب را هفته‌ها نمایش دهد، بدون‌این که به منبع انرژی متصل باشد.

جوهر الکترونیک را می‌توان روی هر سطحی مانند دیوار، بیلبوردهای تبلیغاتی، برچسب‌ها و حتی لباس چاپ کرد. برای مثال اگر از جوهر الکترونیک در کاغذدیواری خانه خود استفاده کنید، با فرستادن سیگنال مناسب می‌توانید هر وقت که خواستید، طرح آن را عوض کنید. انعطاف‌پذیری‌ این فناوری نیز ویژگی مفیدی است که برای مثال می‌توان با آن صفحه نمایش تاشو و قابل انعطاف تولید کرد.

خوانا بودن یکی دیگر از ویژگی‌های مفید آن است. جوهر الکترونیک برای خواندن مناسب‌تر است و به کاغذ شباهت زیادی دارد و به همین دلیل چشم‌های خواننده را خسته نمی‌کند. با‌این حال هر دو شرکت Xerox و E Ink باید کیفیت و وضوح صفحه‌های نمایش خود را ارتقا دهند تا محبوبیت‌‌شان بین کاربران افزایش یابد و محصولاتشان کاربردی‌تر شود. Xerox صفحه نمایشی تولید کرده است که وضوح آن dpi 200 است که تقریبا مانند صفحه نمایش‌های LCD است. همچنین E Ink با استفاده از فناوری ترانزیستور‌های Lucent می‌تواند وضوح صفحه نمایش خود را افزایش دهد تا به یک کاغذ واقعی نزدیک‌تر شود.

تولیدکنندگان جوهر الکترونیک توقع ندارند مردم با به بازار آمدن‌این صفحه‌ها دیگر از کاغذ یا مانیتور استفاده نکنند. اما‌ این فناوری بتدریج جای صفحه‌ها و کاغذ‌های سنتی را می‌گیرد و تأثیرات چند میلیاردی بر صنعت نشر دارد.

به نقل از برسام
 


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: